[ Pobierz całość w formacie PDF ]
w przepisach wydanych na podstawie art. 25ta ust. 1;
3) dokumentację potwierdzającą spełnienie wymagań bezpieczeństwa ze
wskazaniem przypadków niestosowania TSI dla podsystemów i składników
interoperacyjności, zgodnie z art. 25f;
4) dane techniczne, plany utrzymania i charakterystyki eksploatacyjne pojazdu
kolejowego;
5) dokumentacjÄ™ zawierajÄ…cÄ… informacje o utrzymaniu pojazdu kolejowego, a w
szczególności o modernizacji lub odnowieniu, które zostały przeprowadzone po
uzyskaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji;
6) informacje o procedurze gromadzenia danych umożliwiające ich odczytanie i
ocenę, jeżeli informacje te nie są zharmonizowane z TSI w przypadku
pojazdów kolejowych wyposażonych w rejestratory danych;
7) informacje o przewidywanym użytkowaniu pojazdu kolejowego w sieci
kolejowej.
2a. Wyniki badań, o których mowa w ust. 1, a także dokumenty, dokumentację,
dane techniczne i informacje, o których mowa w ust. 2, należy załączyć w formie
dokumentu elektronicznego, pozbawionego możliwości jego modyfikacji.
3. Prezes UTK na podstawie dokumentów, o których mowa w ust. 2, sprawdza
techniczną zgodność pojazdu kolejowego z siecią kolejową, w tym dokumenty
2014-11-21
©Kancelaria Sejmu s. 88/161
potwierdzające zgodność charakterystyki technicznej i eksploatacyjnej pojazdu
kolejowego z infrastrukturą i stałymi instalacjami, a także sprawdza spełnienie
wymagań bezpieczeństwa przez pojazd kolejowy.
4. Prezes UTK może podważyć dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 3, 4 i
6, jeżeli udowodni, nie naruszając art. 25f, istnienie znacznego zagrożenia
bezpieczeństwa.
5. Prezes UTK w przypadku, o którym mowa w ust. 1, wydaje zezwolenie na
dopuszczenie do eksploatacji, nie pózniej niż w terminie:
1) czterech miesięcy od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, o której mowa w
ust. 2;
2) dwóch miesięcy od dnia przekazania dodatkowych analiz zagrożeń lub
wyników badań na sieci kolejowej wymaganych przez Prezesa UTK, o których
mowa w art. 23b ust. 7.
Art. 23h. W przypadku zmiany dysponenta nowy dysponent wstępuje w prawa
i obowiązki podmiotu, który uzyskał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji, z
chwilą wpisania go do krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR) jako
dysponenta.
Art. 23i. 1. W przypadku modernizacji pojazdu kolejowego jest wymagane
uzyskanie nowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji.
2. Do uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji, o którym mowa
w ust. 1, stosuje siÄ™ art. 23b.
3. Dysponent albo producent pojazdu kolejowego może złożyć do Prezesa UTK
wniosek o zgodę na odstąpienie od konieczności uzyskania nowego zezwolenia na
dopuszczenie do eksploatacji.
4. Prezes UTK, w drodze decyzji, wyraża zgodę, o której mowa w ust. 3, jeżeli
modernizacja nie powoduje zmian wpływających na bezpieczeństwo transportu
kolejowego lub zgodność z siecią kolejową, na której będzie eksploatowany pojazd
kolejowy.
Art. 23j. 1. Przed wydaniem zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji
pojazdu kolejowego dysponent określa podmiot odpowiedzialny za utrzymanie
pojazdu kolejowego (ECM).
2014-11-21
©Kancelaria Sejmu s. 89/161
2. Podmiot odpowiedzialny za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM)
zapewnia jego utrzymanie w sposób gwarantujący bezpieczną eksploatację zgodną z
dokumentacjÄ… systemu utrzymania pojazdu kolejowego, warunkami technicznymi
eksploatacji pojazdów kolejowych, określonymi w przepisach wydanych na
podstawie art. 20 oraz w TSI.
3. Podmiot odpowiedzialny za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM)
powinien zapewnić utrzymanie pojazdu kolejowego sam lub przy współudziale
innych podmiotów zajmujących się utrzymaniem pojazdów kolejowych, z którymi
ma zawartÄ… umowÄ™.
4. Podmioty odpowiedzialne za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM) w
odniesieniu do wagonów towarowych oraz podmioty zajmujące się utrzymaniem
wagonów towarowych, wykonujące w całości albo w części co najmniej jedną z
funkcji utrzymania określoną w art. 4 ust. 1 lit. b d rozporządzenia (UE) nr
445/2011, podlegajÄ… certyfikacji prowadzonej przez Prezesa UTK na zasadach i w
trybie określonym w art. 4 8 tego rozporządzenia.
5. Prezes UTK, w drodze decyzji, wydaje certyfikaty, odmawia ich wydania,
ogranicza zakres stosowania, zmienia, zawiesza, cofa oraz przedłuża ważność
certyfikatów, jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 7 rozporządzenia (UE) nr
445/2011.
6. Certyfikaty wydane w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej
podmiotom, o których mowa w ust. 4, są ważne na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, jeżeli zostały wydane zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 445/2011.
7. Zadania podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie pojazdu kolejowego
(ECM) w przypadku pojazdów kolejowych:
1) zarejestrowanych w państwie innym niż państwo członkowskie Unii
Europejskiej i utrzymywanych zgodnie z przepisami obowiÄ…zujÄ…cymi w tym
państwie,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]