[ Pobierz całość w formacie PDF ]
99
Jednostka modułowa 342[01].Z4.03
Przygotowanie i prowadzenie kampanii
reklamowej
1. Szczegółowe cele kształcenia
W wyniku procesu kształcenia uczeń/słuchacz powinien umieć:
zidentyfikować potrzeby i oczekiwania klientów firmy reklamowej,
określić cele reklamy zgodnie z oczekiwaniami klientów,
zaplanować środki niezbędne do realizacji określonych zadań,
zaplanować czas trwania oraz koszt kampanii reklamowej,
określić i dobrać metody oddziaływania reklamy na klientów,
dobrać środki reklamy w zależności od celu reklamy, adresata
i środków przekazu,
zorganizować przebieg kampanii reklamowej,
określić sposób kontroli i weryfikacji działań reklamowych,
przygotować narzędzia oceny skuteczności prowadzonych działań
reklamowych.
2. Materiał nauczania
Przygotowanie kampanii reklamowej.
Zrodki realizacji kampanii reklamowej.
Koszty kampanii reklamowej.
Organizacja kampanii reklamowej.
Prowadzenie kampanii reklamowej.
Ocena skuteczności reklamy.
3. Wskazania metodyczne do realizacji programu
jednostki
Program jednostki modułowej powinien być realizowany
w agencjach reklamowych oraz w jednostkach produkcyjnych
i handlowych w działach marketingu.
Realizacja programu umożliwia wdrażanie wiedzy i umiejętności
opanowanych w wyniku realizacji programów innych jednostek
modułowych. Uczniowie powinni być przygotowani do rozpoznawania
potrzeb i oczekiwań klientów. W związku z tym wskazane jest, aby
uczniowie uczestniczyli w spotkaniach z klientami. Po zakończeniu
realizacji programu jednostki uczniowie powinni umieć planować
przebieg kampanii reklamowej, ustalać koszty optymalne dla realizacji
określonych zadań.
Aktywny udział uczniów w realizacji zadań reklamowych
umożliwia zastosowanie umiejętności nabytych w szkole w rynkowej
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
100
rzeczywistości. Program jednostki modułowej należy traktować
w sposób elastyczny. Treści programowe można modyfikować
i uzupełniać w zależności od miejsca odbywania praktyki
i realizowanych zadań. Wskazane jest, aby zapewnić uczniom
możliwość poznania pełnego zakresu działalności reklamowej
jednostki, w której odbywają praktykę zawodową.
4. Propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć
edukacyjnych ucznia
Oceny umiejętności opanowanych przez uczniów w wyniku
realizacji treści programowych dokonuje opiekun praktyki. Zadania
zawodowe realizowane sÄ… w rzeczywistych warunkach pracy.
W ocenie końcowej osiągnięć uczniów należy uwzględniać
jakość wykonania zadań praktycznych, aktywność, zaangażowanie,
postawę zawodową, dbałość o stanowisko pracy, sprawność
komunikowania się z klientami, jakość pozyskiwanych informacji
niezbędnych do wykonania zadań.
Oceniając pracę uczniów należy brać pod uwagę stopień
samodzielności wykonania pracy, twórczą inicjatywę oraz podejście
do realizacji zadań.
Program jednostki modułowej powinien być aktualizowany
i modyfikowany zgodnie z potrzebami zmieniajÄ…cego siÄ™ rynku
reklamy.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
101
Moduł 342[01].S1
Grafika reklamowa
1. Cele kształcenia
W wyniku procesu kształcenia uczeń/słuchacz powinien umieć:
opracowywać i edytować podstawowe obiekty graficzne, jak: logo,
logotyp, ulotka, folder, baner, druk reklamowy, wizytówka,
opakowanie, kalendarz,
opracowywać projekty identyfikacji firm,
przedstawiać wizerunek firmy za pomocą obiektów graficznych,
kształtować wizerunek i markę firmy na różnych nośnikach
reklamowych,
zarządzać barwą zgodnie z wizerunkiem i marką klienta,
stosować różne techniki obróbki obiektów graficznych,
wykorzystywać urządzenia techniczne podczas opracowywania
projektów graficznych,
opracowywać graficzny projekt reklamowy.
2.Wykaz jednostek modułowych
Orientacyjna
Symbol
liczba
jednostki Nazwa jednostki modułowej
godzin
modułowej
na realizacjÄ™
Stosowanie grafiki artystycznej, użytkowej
342[01].S1.01 80
i komputerowej
342[01].S1.02 Opracowanie reklam prasowych i wydawniczych 80
Razem 160
[ Pobierz całość w formacie PDF ]