[ Pobierz całość w formacie PDF ]

3. wiczenia
" Identyfikowanie elementów otoczenia rynkowego.
" Ustalanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa handlowego.
" Określanie czynników wpływających na strategię przedsiębiorstwa.
" Analizowanie strategicznej działalności wybranego przedsiębiorstwa.
" Formułowanie misji przedsiębiorstwa.
" Projektowanie strategii marketingowej dla małego przedsiębiorstwa
handlowego.
103
" Sporządzanie uproszczonego planu działalności marketingowej.
" Analizowanie przykładów konkurowania na rynku międzynarodowym
i globalnym.
4. Zrodki dydaktyczne
Plansze, foliogramy.
Filmy edukacyjne, programy komputerowe.
Opisy zdarzeń, gier dydaktycznych, scenariusze inscenizacji.
Techniczne środki kształcenia.
5. Wskazania metodyczne do realizacji programu jednostki
Realizując cele jednostki modułowej wskazane jest odwoływanie się do
bezpośredniego otoczenia, w którym funkcjonują uczniowie. W procesie
dydaktycznym szczególnie przydatne będą aktywizujące metody
nauczania, takie jak: dyskusje dydaktyczne, metoda przypadków, metoda
sytuacyjna, gry dydaktyczne, a zwłaszcza metoda projektów. Można
również zapraszać na zajęcia edukacyjne praktyków gospodarczych oraz
w szerokim zakresie wykorzystywać filmy edukacyjne.
Realizacja zajęć edukacyjnych powinna odbywać się w 15 osobowych
grupach, w pracowni wyposażonej w nowoczesny sprzęt multimedialny.
6. Propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć
edukacyjnych ucznia
Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów powinno dostarczać
informacji dotyczących zakresu i poziomu realizacji celów określonych w
programie jednostki modułowej oraz umożliwić rozpoznawanie trudności
w ich realizacji. Proces oceniania powinien być realizowany według
ustalonych kryteriów.
Umiejętności praktyczne powinny być sprawdzane i oceniane poprzez
obserwację wykonywanych przez uczniów zadań praktycznych. W trakcie
obserwacji pracy uczniów należy zwrócić uwagę na ich aktywność,
pomysłowość, umiejętność współpracy w grupie oraz samodzielność
i twórcze myślenie. Jako badanie sumatywne można zastosować metodę
projektów, w ramach której uczniowie opracują plan działań
marketingowych.
104
Jednostka modułowa 341[03].Z5.03
Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa
handlowego
1. Szczegółowe cele kształcenia
W wyniku procesu kształcenia uczeń/słuchacz powinien umieć:
 rozróżnić zachowania etyczne i nieetyczne w stosunkach handlowych,
 sformułować etyczne zasady postępowania wobec klientów,
 przygotować zebranie pracowników,
 przyjąć interesantów,
 dostosować swój wygląd zewnętrzny do okoliczności związanych
z wykonywanymi zadaniami zawodowymi,
 określić cele komunikacji marketingowej,
 uzasadnić rolę informowania, przypominania i perswazji w działalności
marketingowej,
 uzasadnić rolę reklamy w działalności marketingowej,
 odróżnić skuteczne i nieskuteczne sposoby reklamy,
 zredagować komunikat reklamowy,
 zaprojektować kampanię reklamową przedsiębiorstwa handlowego,
 podjąć współpracę z agencją reklamową,
 objaśnić rolę public relations w działalności marketingowej.
2. Materiał nauczania
Etyka wewnątrz przedsiębiorstwa i w jej stosunkach z klientami.
Kodeks etyczny przedsiębiorstwa.
Kultura w relacjach służbowych.
Zasady pracy w grupie. Asertywność.
Zasady zachowania siÄ™ w miejscu pracy, restauracji, hotelu.
Rola zdrowia i higieny osobistej w procesie pracy.
Kształtowanie wyglądu zewnętrznego.
Estetyka, kolorystyka, elegancja, moda.
Cel, uczestnicy i wymagania komunikacji promocyjnej.
Rola promocji w marketingu. Funkcje i struktura promocji.
Warianty strategii promocji.
Kampania reklamowa. Skuteczność reklamy.
Programy marketingu bezpośredniego i public relations.
Znak towarowy.
105
3. wiczenia
" Rozróżnianie zachowań etycznych i nieetycznych w stosunkach
handlowych.
" Określanie czynników związanych z kształtowaniem wizerunku
przedsiębiorstwa handlowego.
" Przygotowanie zebrania służbowego.
" Treningi sposobów ubierania się, wykonywania makijażu, układania
prostych fryzur, łączenia kolorów, dobierania dodatków.
" Analizowanie telewizyjnych spotów reklamowych.
" Ocenianie etycznie kontrowersyjnych środków wyrazu reklam.
" Projektowanie środków reklamy do kampanii reklamowej.
" Planowanie budżetu kampanii reklamowej przedsiębiorstwa
handlowego.
" Opracowanie planu współpracy z agencją reklamową.
" Planowanie działań promocyjnych skierowanych do docelowego
segmentu rynku.
" Wskazywanie podobieństw i różnic między reklamą a public relations.
" Analizowanie znaczenia sponsoringu w kształtowaniu wizerunku
przedsiębiorstwa.
4. Zrodki dydaktyczne
Plansze, foliogramy.
Zdjęcia, plakaty, katalogi, foldery, prospekty, hasła reklamowe, wizytówki,
logo firmy, zaproszenia, broszury i gazety reklamowe.
Filmy edukacyjne.
Materiały zródłowe: przykładowe scenariusze kampanii reklamowej, [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lastella.htw.pl